ONELOVE: VOOR VERBINDING, TEGEN RACISME EN DISCRIMINATIE
Voetbal verbindt miljoenen mensen over de hele wereld. Alle voetballiefhebbers hebben minimaal één ding gemeen: de liefde voor het voetbal. Met de OneLove-campagne draagt het voetbal uit dat we vóór verbinding en dus tegen racisme en discriminatie zijn. De zes kleuren van het OneLove-logo symboliseren afkomst, kleur, gender identiteit en seksuele voorkeur.
OneLove is één van de twintig onderdelen van het aanvalsplan tegen racisme en discriminatie in het voetbal: Ons voetbal is van iedereen. De campagne ging in 2020 van start met een open brief van ruim 60 clubs en partijen in het Nederlands voetbal. Inmiddels hebben nog meer personen en organisaties OneLove omarmd, ook in het buitenland. De bekende OneLove-aanvoerdersband is tegen de kostprijs te koop via de webshop van de KNVB.
Kijk voor het nieuws over OneLove op deze pagina.

Met deze campagne richten we ons op alle voetballiefhebbers in het betaald voetbal en amateurvoetbal.
De campagne ‘One Love – voetbal verbindt’ is één van de acties uit het plan ‘Ons voetbal is van iedereen – samen zetten we racisme en discriminatie buitenspel’ en is gericht op bewustwording en het aanmoedigen van positief gedrag. Met deze campagne richten we ons op alle voetballiefhebbers in het betaald voetbal en amateurvoetbal. Het is aan de stille meerderheid om de norm uit te dragen: discriminatie hoort niet thuis in het voetbal. Want voetbal verbindt ons juist.
De campagne wordt voetbalbreed gedragen en ondersteund door alle supporters van de One Love gedachte.